학업 및 졸업관련 된 내용을 영어로 말하려면?

250x250
728x90

오늘의 영어공부는 면접시 학업 및 졸업관련된 내용을 어떻게 말하는지

어떤식으로 이야기해야 잘 전달될지 준비해보았습니다. 


오늘의 주제? 

학업 및 졸업관련 된 내용을 영어로 말하려면? 


저는 영어교육학 전공입니다. 

I major in English education.

 

저는 화학공학을 전공하는 4학년생입니다. 

I am a senior specializing in chemical engineering. 

 

저는 기계공학을 전공하고 있는 4학년생입니다. 

I am a senior majoring in mechanical engineering.

 

저는 심리학 전공자로 부전공은 컴퓨터 공학입니다. 

I am a psychology marjor with a minor in computer science.

 

 

저는 화학공학 석사로 졸업하게 됩니다. 

I will be graduating with a master's degree in chemical engineering.

 

저는 기계공학 학위를 받고 카이스트를 졸업했습니다. 

I graudated from KAIST with a mechanical engineering degree.

 

제 대학시절은 제 인생에서 가장 바쁜 시기였습니다. 

My college days have been the busiest of my life.

 

저는 학생자치 위원회에 출마하면서 책임감을 배웠습니다. 

I learned a sense of responsibility by running for student council.

 

저는 더많은경험을 하기 위해 유학을 결심했습니다. 

I decided to study abroad to gain more experiecne.

 

728x90

댓글

Designed by JB FACTORY