영어인터뷰시 인턴 및 경력 영어로 10가지 표현

250x250
728x90

1. 저는 일년동안  SKT 에서 인턴으로 일했습니다. 

I was an intern at SKT for one year. 

 

2.인턴사원 경험을 통해 저는 모든 유형의 사람들과 일할 수있는 준비가 되었습니다. 

My intership experience has prepared me to work with all types of people. 

 

3. 제 첫 사회경험은 KIA에서 일한 것이었습니다.

My first real-word experience was working at KIA. 

 

4. 저는 직원들에게 파워포인트에 관한 교육을 했습니다.

I trained staff on Powerpoint. 

 

5. 저는 직원들에게 엑셀 교육을 실시했습니다.

I conducted Excel training for the staff. 

 

 

6. 2년동안 KIA 회계회사의 업무 경험은 무척 보람이 있었습니다. 

MY 2 years working at STB Accounting was very rewarding.

 

Q. Do you have any memorable work experiences? (기억에 남는 업무 경험이 있으시나요?)

7. I worked directly with the government in my previous job. I learned about logistics in government work. 

저는 최근 업무를 정부와 직접 일했습니다. 저는 정부 업무에서 물류 관리를 배웠습니다. 

 

Q. What was your reponsiblity in your old job? (이전 직업에서 본인이 맡은 책임이 무엇이었나요?)

8. I worked directly with the government in my previous job. I learned about logistics in government work. 

저는 최근 업무를 정부와 직접했습니다. 이를 통해 저는 저부 업무에서 물류 관리를 배웠습니다. 

 

9. My main duties were ~

나의 주요 임무는 ~였습니다.

 

10. I had to take care of ~

저는 0을 직접 관리해야 했습니다.

728x90

댓글

Designed by JB FACTORY